اين جوان‌هاي دندانپزشك روزانه 3 هزار ماسك توليد مي‌كنند

۶ بازديد

اين جوان‌هاي دندانپزشك روزانه 3 هزار ماسك توليد مي‌كنند
آن هايي كه دستي در آتش كارهاي جهادي دارند گروه منتظران ظهور را به خوبي مي شناسند. دانشجويان دندانپزشكي كه گروهي سراغ بشاگردي ها و سيستاني ها و لرستاني ها مي روند و براي هميشه دعاي خير محروم ترين مردم اين آب و خاك را پشت نام گروه شان مي اندازند. منتظران ظهور اين بار براي شكست احتكار پا به ميدان جهاد گذاشته اند. اين دندانپزشكان جوان يك هفته اي مي شود درس را كنار گذاشته اند و روزانه 3 هزار ماسك توليد مي كنند.

گروه اجتماعي خبرگزاري فارس - معصومه اصغري: رك و راست از حاشيه مي رود به اصل متن. تا مي‌گويم دندانپزشكي كجا و توليد و دوخت ماسك كجا، جوابم را در آستين دارد. جلال عادلي دانشجوي رشته دندانپزشكي و عضو گروه جهادي منتظران ظهور مي‌گويد با شيوع كرونا انگار همه ما به سال هاي دفاع مقدس پرتاب شده ايم. همه ما متولد دهه 60 و 70 هستيم. از بزرگترهاي مان شنيده ايم كه آن موقع هم در بحبوحه جنگ تحميلي بازار احتكار سكه بوده است. خيلي ها ستون پنجم دشمن بوده اند و اجناس مورد نياز مردم را از دسترس شان خارج كرده و بعد با قيمتي بسيار بالاتر روانه بازار مي‌كردند.عادلي از شيوع نااميدي برخي از خانواده ها براي تهيه ماسك و ديگر لوازم بهداشتي مي‌گويد و از كاربران فضاي مجازي مي خواهد به جاي دامن زدن به اين جوي كه تبعات رواني منفي دارد پاي كار جهادي توليد ماسك بيايند :«آن  روزها گذشته است اما با شيوع كرونا دوباره شاهد احتكار لوازم مورد احتياج مردم هستيم. فعلا درس و كار را كنار گذاشته ايم و با كمي پيگيري توليد كننده ماسك شده ايم.كار سختي نبود.همين جا از همه مخاطبان تان دعوت مي كنيم به ما بپيوندند و با اين كار جهادي  محتكران را از رو ببرند.»

- آقاي عادلي كاركرد اصلي گروه جهادي منتظران ظهور روي ارائه خدمات رايگان دندانپزشكي به محرومان متمركز بوده است. چطور شد كه دندانپزشك هاي گروه شما  تصميم به توليد ماسك آن هم بدون تجربه قبلي گرفتند؟

پيش از هر چيز بايد از شرايطي كه  بعد از شيوع بيماري كرونا پيش آمده بگويم. اعضاي گروه جهادي روحيه ويژه اي دارند. هر چيزي كه ديگران را ناراحت و پريشان كند باعث ناراحتي دو چندان آن ها مي‌شود. اين عزيزان يك فرق اساسي با برخي از كاربران فضاي مجازي دارند. آدم ها در اين فضا تنها ابراز تاسف مي‌كنند و مي روند و ديگر اثري از آن ها نمي بينيم. بچه هاي جهادي روحيه شان به اين صورت است كه اصلا ابراز تاسف نمي‌كنند. سكوت و صبر دارند. متوجه نقطه ضعف ها مي شوند. يك برآورد مي كنند و بلافاصله براي انجام كار جهادي پا به ميدان عمل مي گذارند. اين خاصيت كار جهادي است كه خيلي با حرف زدن صرف ميانه اي ندارد. با شيوع بيماري كرونا مدام شاهد اخبار كمبود ماسك و از آن بدتر احتكار لوازم بهداشتي مورد نياز مردم بوديم. اين شد كه فعلا كار دندانپزشكي را كنار گذاشتيم و ظرف مدت يك هفته توليد كننده ماسك شديم.

دقيقا همين بخش كار سوال برانگيز مي شود. چطور ممكن است جوان هايي كه سن و سالي ندارند، پزشك هستند و تجربه شان با كار توليد فاصله زيادي داشته است طرف مدت يك هفته كارگاه تشكيل دهند و به توليد هم برسند؟

بخشي از كارها با اعتماد پيش مي رود. يعني يك زيرساخت هايي وجود دارد و زماني كه افراد نيكوكار ديگر به شما اعتماد كنند كارها با سرعتي باور نكردني پيش مي رود. از ويژگي كار جهادي سرعت عمل داشتن در آن است. يعني بدانيم ضرورت الان چيست و در اولين فرصت نسبت به رفع مشكل موجود اقدام عملي كنيم. خب الحمدالله گروه منتظران ظهور كارنامه خوبي در محروم ترين استان هاي كشور داشت.

اعضاي ما تهراني هستند و با اين وجود در هر برنامه اي كه داريم هر امكاناتي كه اينجا دارند را به سادگي رها مي كنند و با شوق به سمت دورافتاده ترين روستا هاي كشور مي روند تا افتخار خادمي اين محرومان را داشته باشند. با كمك 10 نفر از همين عزيزان به يك كارگاه توليد ماسك در حاشيه شهر تهران رفتيم.كار را ياد گرفتيم. موفق شديم صاحب كارگاه را راضي كنيم تا به تهران بيايد .با هماهنگي هاي بعدي خوشبختانه جايي را در اختيار دوستان ما قرار دادند و كار در يك شيفت كليد خورد.

الان اين خط توليد 10 نفره جهادي روزانه چند ماسك به بازار مي‌فرستد؟

روزانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار ماسك توليد مي‌كنيم. تنها يك هفته از فعاليت ما در اين زمنيه مي‌گذرد. قرار است تا هفته آينده دو شيفت كاري داشته باشيم و ميزان توليد را به 10 هزار ماسك در يك روز برسانيم.

خيلي از توليدكنندگان اين نوع ماسك ها از نبود مواد اوليه گلايه دارند.گروه جهادي منتظران ظهور هم با اين كمبود رو به رو شده است؟
بله .به نكته مهمي اشاره كرديد.خوشبختانه مقداري مواد اوليه درانبار صاحب كارگاه موجود بود. از مسئولان مي خواهيم در اين زمينه كمك حال ما باشند و اين مواد اوليه را با قيمت مناسب در اختيارمان قرار دهند تا ما بتوانيم با همين رويه خط توليد را حفظ كرده و از آن مهم تر اين كالاي ضروري را با قيمت مناسب به بازار مصرف برسانيم.

 

مقالات مرتبط : 

دندانپزشكي در اميرآباد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.